USA Oregon Newport Embarcadero Resort Hotel & Marina Listing #15237

Embarcadero Sunset Views (K-632) - Newport, OR

20 reviews
Max occupancy: 3 1 King Bed, 1 Sofa Bed 0 bedrooms 1 bathroom Dog-friendly  (50 lb weight limit) 
1000 SE Bay Boulevard #K 632, Newport, OR 97365

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with flexible, no-fee options for trip changes and cancellations.

You can reschedule your trip, cancel it and receive 100% credit for a future stay, or cancel it for a refund (minus the booking fee) at least 30 days before check-in.

Note: If your trip starts after August 31, you have these options as long as you change or cancel your trip at least 30 days before check-in.

Expert cleaning

Professional housekeepers clean and stock each home, using an EPA-approved disinfectant.

Local support

Each trip is backed by 24/7 customer support and local teams everywhere we operate.

Self-service

Most Vacasa homes use smart locks or lockboxes for a smooth, contactless check-in.

Bayfront studio w/ water views, hot tub, & beach nearby - dogs welcome!

A delightful escape awaits you at this studio condo in Newport, featuring a bayfront location with water views, a dog-friendly attitude, and access to a shared sauna, hot tub, and crabbing dock.

Located on an upper floor of the Embarcadero Resort on Yaquina Bay, you'll have a perfect view of the marina and enchanting sunsets from your balcony, plus a sandy beach is only a short drive away across town. Stroll down the street to see what's happening along Bay Blvd and grab some food and refreshments at a bayfront restaurant while you're at it.

This is a self-contained condo, but it can also be rented along with the downstairs one-bedroom condo, Embarcadero K-532, in this listing.

Wake up every morning to the sun shining through the windows and brew up some fresh local coffee. A minifridge and a microwave make it easy to whip up a quick breakfast or reheat leftovers from the night before. After a day playing fetch with Fido on the beach (please note a 50-pound limit and a small, nightly pet fee) and perusing the boutiques in Nye Beach, settle in for a movie on the flatscreen TV, catch up with friends using the free WiFi, or simply take in the sight from your bayfront balcony.

Your laid-back beach escape will refuel you for months to come - book today! A damage waiver, covering up to $2,000 of accidental damage to the property or its contents, is included in the cost of your reservation.

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Kitchen & dining

Fridge

Microwave

Location

Water view

Waterfront

Media

Internet

TV

Cable

DVD player

Wireless router

Netflix streaming

Nearby activities & attractions

Board games

On-site activities

Hot tub : Shared

Sauna : Shared

Outdoor

Balcony

Deck

20 reviews

Troy B. Jun 2020
Loved the views of the bay! This place is simply dope. My girlfriend and were very comfortable in this space. Hope to visit this airbnb sometime again very soon!
destiny A. Feb 2020
It’s was super cute and great view. It was clean and comfy. The restaurant was closed down.. which was a bummer. BUT.. that wouldn’t stop me for staying there again!
Laura O. Feb 2020
Everything was perfect. Don't hesitate to rent this cozy condo. The view is amazing and its within walking distance to the bay front. Highly recommended for a couples getaway!
Beverly J. Dec 2019
The room was beautiful after climbing about 25 steps to get into it. Nicely furnished with lots of extra towels, sheets, pillows, blankets, etc. Very nice balcony, complete with a cafe style table and chairs and 2 extra lawn seats. The view was a panoramic view of the bay and docks. I was, however, disappointed in the older shower set up, not being told before booking that the hot tub wasn't functional, and lack of coffee supplies to go with the coffee setup. For what I paid for 2 nights the price would have been appropriate IF I could have relaxed in a hot tub and IF I had coffee in my room. I visit Newport often and would like to have stayed at the Embarcadero again, but they need to let the booking agencies when there are problems. Not sure I'd stay here again unless I got a better rate to make up for the misrepresentation on the hot tub.
Manager response:
Thank you for staying with us! We apologize for the inconveniences you experienced. We have requested our team call incoming reservations to advise them of the pool and hot tub being down for a couple weeks, and we do apologize you missed receiving this information. The shower will not be remodeled at this point in time. We hope to have another chance to impress you!
Laurie S. Sep 2019
Great view. Expedia says you do not pay up front. Vacasa cancels reservation so you call and pay. Two towels do not cut it, room priced to High for towels linens furnishing do not make up for cost view.
Manager response:
Thank you for sharing your review with us, Laurie. We apologize for any confusion regarding your booking. Unfortunately, your credit card did not successfully process through our system because your street address and postal code did not match. We appreciate you contacting our management team to assist us with completing your booking, and please call us next time for extra towels. We hope to have another chance to impress you in the future!
Kyle F. Jun 2019
Clean great view quiet didnt see much of people which was awesome
Ben N. Apr 2019
A nice and clean upper level condo with a great view. If you can do without a full kitchen I highly recommend choosing this condo.
Ashley C. Mar 2019
Great veiw , clean , cozy , beacy vibes
Brigette K. Feb 2019
The only thing good about this room is the view, other than that, it’s not worth the money! First of all I booked this room through Expedia, a mistake I will not make again. The site was misleading because most of the property’s were refundable, this particular room was not. I didn’t find that out until I tried to cancel after I got charged an extra $100 for a “maintenance fee”. That’s on top of the already ridiculous price for this room! I’ve stayed in perfect condos with perfect veiws in Hawaii for less than this! The room was dusty, missing blinds, no table to eat at, frayed carpet and carpet scraps shoved under the bed, the people underneath us had an access door to the condo and OPENED IT while we were in the ROOM!!! The steep stairs to get to the room, and when you get to the room, another steep set of stairs was a pain when your loaded with luggage. One of the main reasons I decided to book this room is because The Embarcadero boasted about their restaurant and bar. It was shut down. Do yourself a favor and spend your money at The La Quinta, or Holiday Inn.
Manager response:
We apologize that the unit did not meet your expectations. We take this feedback seriously and have passed your comments to the local manager. Please know that you can call us next time in order for local staff to assist with any issues you face. We hope to get the chance to host you again! Thank you.
BRITTNI I. Jan 2019
Everything was relaxing, quiet, and exactly as advertised. I couldn't have asked for a better weekend away!
Trish W. Jan 2019
After dealing with a very rude front desk clerk at the Embarcadaro, who had no idea what Vacasa was, sent me on a wild goose chase. Thankfully I figured it out and got myself into my room. I loved the room, except for one window missing a set of blinds, the room was clean, bed was comfy, it was a big room with nice amenities (microwave and fridge) no coffee for the coffee maker though.🤷🏽‍♀️ I will definitely book through Vacasa again
Roanne K. Oct 2018
Upon arrival the unit smelled of pet urine and there were many evident stains on the carpet that seem to be surface stains easily cleaned up by spraying and scrubbing to remedy, or a professional shampoo. The unit reference sheet said there was a fireplace (there was not), access to the spa on the grounds (2 times we attempted to access and were unable to-- it was locked and no hours were posted that we could see).

In the room, there were a few cups and glasses, but only 1 wine glass. There was a single-serve coffee pot, but no coffee (k-cups) or sugar or creamer packets. There was some silverware, but no plates and no ice bucket. No facial tissue either.

Next, the listing description also said that we would find "books and games" but there were none. Extra blankets or throw blankets would have been nice as well. Replacing carpet with LVT tile or laminate and updating the blinds would instantly create a cleaner, modern, updated feel to the unit. When properly stocked with things like k-cups for the coffee machine, sugar and creamer packets, facial tissue, (a "standard" for a 3-5 star hotel), indoor activities (games, local magazines, books, or a movie selection), and an accurate description of the room (remove the fireplace reference), it should not be renting for much more than a typical 3-star hotel rate.

The best part of the entire unit was the view from the deck on the back, which was beautiful morning, noon, and night and helped us to ignore the other issues inside the unit. We will not stay in this unit again, but look forward to finding a more adequate rental for our money in Newport (we loved the bay front location, restaurants, and shops) in the future.
Manager response:
We apologize that the unit did not meet your expectations. Please know that you can call us next time in order for local staff to assist with any issues you face. We hope to get the chance to host you again! Thank you.
Kathryn T. Oct 2018
The room was perfect for our needs. It was clean and our dogters were welcome. View was stunning
Kimberley M. Jul 2018
Loved the amenities at the Embarcadero - crabbing dock, crab cookers, pool, and hot tubs. This room is in the 2nd row of condos. Not waterfront. On the third floor. Just a studio. There is only a single serve coffee maker and no coffee, sugar, creamer. So come prepared. King bed is very comfortable. Hide-a-bed really not comfortable for an adult. Room was nice and clean. Stairs leading up to room are steep.