USA Gulf Coast Florida Pensacola Beach Listing #18941

Santa Rosa Dunes 811 - Pensacola Beach, FL

47 reviews
Max. occupancy: 6 2 Queen Bed, 2 Twin Bed 3 bedrooms 2 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Beautiful condo with gorgeous sound views - access to pool & tennis

Enjoy amazing sound views from this Pensacola Beach condo. The home has a spacious balcony and a fully equipped kitchen to make preparing meals and beach snacks easy. This spacious home has plenty of space for family and friends to spread out and enjoy, as well as a shared pool.

What's nearby:
This home is located in the Santa Rosa Dunes community and offers one of the largest shared pools on the island. There are shared tennis courts and a private beach located on the sound that provides calmer waves and is perfect for families. Enjoy the white sandy beaches of the Gulf of Mexico which are just a short three-minute walk from this home. There are plenty of dining options including Hemingway's Grill, and shopping for that perfect beach souvenir is just a short drive from the home. There is also a seasonal trolley stop right nearby (Memorial Day through Labor Day).

Things to know:
Free WiFi
Full kitchen

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Children

Children's games

Features

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Water view

Beach access

Media

Internet

TV

Cable

Wireless router

Netflix streaming

Nearby activities & attractions

Dock

On-site activities

Pool : Shared

Board games

Tennis court : Shared

Outdoor

Balcony

Theme

Snowbird-friendly

47 reviews

Andrew B. Sep 2022
Fantastic clean condo perfect for a short or long getaway
Cherie F. Aug 2022
My two granddaughters and I had a wonderful stay! The girls loved the bay view and access to the fishing pier. We were all amazed by the Olympic sized pool! The beach access right across the street was so convenient and included umbrella and beach chair amenities. The property is located within a mile of so many top rated restaurants, shopping and activities that my girls stay busy our entire trip. The management provided excellent service. From the moment we walked into this clean, wonderfully equipped unit we felt like we were home. Thank you for a wonderful stay.
Amber P. Aug 2022
Great location
Melony C. Jul 2022
The home was everything we wanted
Yohanna L. May 2022
Hi there,
My stay was relaxing and comfortable… the only issue was the rare smells in the home, we had to bought some candles and air refreshing to get over the smell, it was very strong…
Therese Y. May 2022
The condo is in a great location, away from traffic and crowds. Easy walk to beach.
Condo is dated but great for a relaxed family vacation. Had everything we needed and comfortable.
Angela D. Apr 2022
This place is clean and spacious. It has what you need and it is comfortable. All the linens were immaculate and of good quality. Sure maybe something small needed to be fixed (toilet paper roll holder, vertical blinds or a stuck footrest in the sofa), but nothing that would deter us from staying here again. For our group of 4-5 traveling just to visit the Naval Base, it was perfect. It's not far from the restaurants in Pensacola Beach. Wish we could have spent more time relaxing here.
David B. Mar 2022
This condo is very spacious and at a great location in the beach. It's away from all the action, but still close enough to walk or bike to wherever you want to go at the beach. Also, a short walk to the most popular restaurant at the beach, PegLeg Petes...
tequila j. Dec 2021
The house was very clean and neat. No problem at all. I regret we didn't have time to swim or play tennis. We will catch it next time.!!
Ricky B. Aug 2021
The condo was nice amd clean . A few things were left in the freezer, but other than that no other issues. We had a great time.
Eva R. Jul 2021
Very clean, nice pool and great location. It was the perfect place for our family to spend a great summer vacation!
Trustin P. May 2021
perfect location, very clean and nice and was a great size for my friends and I!
Tom M. Mar 2021
We loved our condo! Spacious and clean. We are coming back next year!!
Brenda H. Sep 2020
We loved absolutely everything..the home was beautiful and very clean. Cant wait to book with Vacasa next vacation!!
seonghee k. Sep 2020
Good view. Good location Reasonable price
Todd J. Aug 2020
The location and view is amazing! Witnessing God's creation off the balcony is awesome! We watched dolphins playing while walking on the dock just 60 yards from our back door. The condo was clean and spacious. The kids loved the pool and short walk to the beach.
Amber B. Aug 2020
I originally went with this property because of the pool that was advertised on the listing; however, I was informed that the pool would not be available after I had already booked. It took two weeks for Vacasa to reply to my message. Conveniently they replied on the day I could no longer cancel for a full refund. Moving forward the day of check in. The place is filthy dirty even after being advertised that they do “enhanced cleaning.” The floors were so filthy that the soles of my daughters feet were black after walking on them for 30 min. To top it off the air was not working so we had to wait 4 hours in a hot and humid condo for a contractor to come out and fix the air. When he came we learned that the air filters had about two inches of dust on them as if no one changed them for at least year. This was all during day one. Day 2 finally a cleaning lady arrives even though we expected her to arrive the first day. As we take the kids for a walk so she can clean the floors we learn that the pool is in fact open. The pool guy tells us that that the people who rented the unit prior to us threw a big party and were banned from the pool. My first thought it, “so I paid for a pool I couldn’t use because of some renters before me, and I could have been afforded the opportunity to use the pool while we waited 4 hours for the air to get fixed.” So basically we paid the price for some renters before us. And we left that place in better condition then we found it. And because we only stayed two nights our whole stay was ruined. To top of off I was told someone would contact me regarding these issues and no one has. It was the worst experience from beginning to end. I do not recommend vacasa or any of the properties they manage
Manager response:
Hi Amber, thank you for your feedback. We apologize for the cleanliness issues you experienced and the difficulty you had reaching a member of our team. We apologize for not assisting you quickly; our team was heavily impacted by COVID-19 outreach and we experienced record numbers of phone calls and emails. We have added additional staff so we can once again offer our stellar customer service to all of our guests. We hope to have the opportunity to host you, in the future, for a much more enjoyable stay.
Cary T. Jul 2020
Great place for the whole family.
Terry B. Mar 2020
The condo is very spacious and has every amenity you need. The location has a great view of the bay, is across the street from the beach, and surrounded by many excellent restaurants!
ROBERT D. Feb 2020
Location, location, location. Our stay was short but pleasant. We thoroughly enjoyed the nearby restaurant Flounders Chowder House, excellent selections, excellent service.
Ebony H. Feb 2020
I loved everything about it. There is absolutely nothing negative to say.
Flora C. Jan 2020
Great trip at a very nice house in a great location.
Jeffrey L. Jan 2020
Great place.
Glenda M. Nov 2019
This was a much needed mini vacation. Top of the line! We loved everything about this place. Will do this again.... Soon I hope!
Kimberly G. Oct 2019
Loved walking along the beach and watching the sunset! It was a very relaxing few days in Pensacola Beach!
Jennifer C. Sep 2019
Great home and great location. Beautiful
Catherine R. Aug 2019
Large public areas. Kitchen well stocked. Very clean. Very quiet. We were there on a Friday evening. Beautiful views.
Jessica T. Jul 2019
We absolutely loved our stay here. It was adequately stocked with everything necessary and had comfortable beds. There is a great view of the bay side from the balcony, and it is just across the street from the beach. There is a HUGE nice swimming pool to enjoy as well. It is really nice that it is walking distance to Peg Leg Pete's (one of our favorite Pensacola restaurants), as well as a gas station that carries all of the essentials. We thoroughly enjoyed it and would definitely stay here again!
Cindy S. Jul 2019
Beautiful view of the bay, short walking distance to the beach. Located right next to Tom Thumb and Peg Leg Pete’s. Pool was beautiful and clean. House was very spacious and had a complete kitchen setup.
Kaleb H. May 2019
The place was beautiful and the service was excellent. We didn't arrive until 2:00 AM for our stay and upon arrival the condo had not been cleaned. The staff immediately went to work to make sure we were taken care of and were so polite! The ease of access was also amazing. No check in, no hassle just use the code on the door and begin your vacation. We would definitely rent again and recommend to others. Thanks for a great stay!
Karen M. May 2019
Great location! The condo was in a prime location! Short drive to restaurants and shops. Had all the accommodations of home! Will definitely be staying here again!
Sarah J. Apr 2019
We had a great stay at Santa Rosa Dunes. Great location across from the beach. The condo was clean and had everything we needed. We will definitely look to booking here again in the future.
FRANKLIN T. Mar 2019
The location is perfect close to the beach simple walk away. When we arrived early we hung out and saw the lady cleaning the room and she was super friendly let us know when she would be done and then gave us some tips about the area. Was a great experience for me and my family we can’t wait to come back and stay again.
Lanny M. Mar 2019
We loved everything, the condo the location and the people of Pensacola we can't say enough about it. We had the best time and the best accommodation possible. My hats off to vacasa thanks sp much for the best vacation we've ever had.
Sana S. Jan 2019
Super clean and beautiful condo! Walking distance from beach. Felt like home. We really enjoyed our time there, Will definitely come again.
JI HOON K. Nov 2018
It was a great stay! relaxing and comfortable home and great location for us. I'd love to visit here again. Thank you!