USA Florida Fort Walton Beach Okaloosa Island Listing #36696

Surf Dweller 602 - Fort Walton Beach, FL

Take a Virtual Tour
19 reviews
Max. occupancy: 8 1 King Bed, 2 Queen Bed, 1 Sofa Bed 2 bedrooms 2 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

6th Floor Welcoming Sixth-Floor Condo! Unforgettable Views Of The Gulf!

This large 6th-floor unit was renovated in October 2014 with new paint, floors, countertops and much more. The 30-foot balcony offers plenty of room for sitting and enjoying the view. The living room has additional sleeping on the sofa bed and an ottoman that rolls out into a twin with a flat screen TV, DVD Player, and wireless internet. The condominium is fully furnished and has a fully equipped kitchen, including a microwave and a dishwasher. The master suite has a King-size bed, private bathroom, flat screen TV with DVD Player, and a Gulf Front balcony. The second bedroom has two Queen beds, flat screen TV with a DVD Player for the kids to watch their favorite movies. This condominium is equipped with a full-size washer and dryer, and all linens and towels are provided for your convenience.

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Common areas

Gym/fitness room

Features

Iron

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Ocean view

Oceanfront

Water view

Waterfront

Beach access

Gulf view

Gulf-front

Media

Internet

TV

Cable

DVD library

DVD player

Wireless router

On-site activities

Pool : Shared

Tennis court : Shared

Outdoor

Balcony

Beach chairs

Parking & access

Elevator

Theme

Snowbird-friendly

19 reviews

Derek C. Apr 2022
The unit was extremely clean. Immaculate. Well stocked with essentials. Tvs were nice. Balcony was awesome. Not 5 stars because in the queen room there are electrical problems. The ceiling lights flicker and sometimes don't come on at all. All the lamps flicker on and off. The shower in the guest bathroom has a really wonky faucet that shoots water across the length of the tub. That sink also drains very very slow. But the unit was very nice and updated besides those things. Can't stress enough just how clean and tidy everything was. Location is amazing. Great stay.
Kim T. Apr 2022
We loved how big and roomy this condo is but outdated. Needs painting and new carpet.
Stacie C. Mar 2022
We loved the spaciousness of the unit. There was everything you needed for a comfortable stay. We would stay there again.
Julia R. Mar 2022
Great location close to everything most importantly right on the beach. View is amazing sunrise and sunset!
Melody R. Sep 2021
Wonderful! The condo was much bigger than expected... lots of seating, big table with comfy chairs and barstools at the counter. The kitchen is so nice with everything you need. The beds are super comfortable and the bedrooms are huge! Lots of closet space! Super easy access to the beach and the beach is beautiful! The 30 foot balcony is big enough for everyone to enjoy with sliders in the living room and bedroom. The view from the balcony is breathtaking. Can't say enough about this condo which was perfect for us. I really hope we can stay here again!
Sharon L. Aug 2021
I’ve stayed at Surf Dweller many times and it was always a good experience. This particular unit falls well short of all others. Not of a quality to justify the cost. I was very disappointed
Manager response:
Thank you for providing your valuable feedback. We are sorry for any issues you encountered during your stay. Local staff are always available to assist if there are amenities in the home that fall short. We hope to have a chance to host you next time. Thank you.
Connie Q. Aug 2021
You really can’t beat the location of this condo and the very large balcony that is beach facing! Great views!! Especially when you can see dolphins surface in the morning. That’s where the good of this condo ends. I’ll first start off saying that this condo may have a very nice newly remodeled kitchen, but what good is that kitchen when it’s barely stocked with cooking equipment. What was there were a few pans and a very scratched Teflon skillet. (You do realize Teflon is not supposed to be used after it has been scratched? It’s toxic.) So, don’t expect to do a lot of cooking. Next, this condo has major hot water/plumbing issues in the bathroom. Multiple times we had to take cold showers because the water would simply not get hot. Even running for a few minutes. When you did shower you had water up to your ankles! And the last thing we wanted was a maintenance person in the condo for hours when we are trying to enjoy a vacation. These things should have been handled prior to check in. Lastly, for coming out of the pandemic and having probably high vacancy, you think they would have made the furnishings pristine and handled any wear and tear. Nope. The bathrooms had paint peeling off the walls and ceilings and there was mold spots around most of the HVAC air vents. There was also a large and crusty stain on the light green couch. Ew! I think Vacasa should be auditing their properties a little more frequently. A lot of the issues would not take a lot of time or money. We would look elsewhere if we came back to Ft. Walton Beach.
Manager response:
Hi, Connie! We are so glad to see you were able to enjoy dolphin sightings during your visit. It's a disappointment to read you were otherwise unhappy. Housekeeping is restocking the cookware, the mold is getting cleaned, and we are getting quotes for repainting. Thank you!
Scott N. Jul 2021
Great view, comfortable beds, A/C was set initially real cold and we never adjusted it. We kept sliding doors to balcony closed as requested when transitioning in and out. Issues were:
- found cracked drinking glass, we bought a replacement and thru out the cracked one
- washing machine caused black, oily, residue on white condo towels we washed, and on some of our clothing. Maintenance arrived was going to investigate it. It had to be from previous renter.
- I feel bedroom TV's are smaller than what you find in most hotels although all worked fine. Living room had the only Smart TV.
- Refrigerator was missing a couple of the lower door shelves therefore allowing limited stock.
- Sofa bed did not have any linens, but management did supply once we notified them on 2nd day.
- Parking for more than 2 vehicles was a problem at Surf Dweller. We had a 3rd car part of the time and also a 4th car who were parents who visited daily on 2 days. Only 2 parking permits allowed by HOA. Overflow parking required dropping off visitors 1/4 mile away.

Otherwise, everything was fine. Minor suggestion to owner, get a coffee pot that automatically turns off after a few hours. The current one will burn the coffee to a crisp if left on, as we found out.
Manager response:
Thank you for your generous review, Scott. We are very glad to hear that you enjoyed the view and comfort of the beds in our home! We are sorry to hear about the issues you experienced regarding the washing machine and other issues in the home. We appreciate you reaching out to us during your stay so that our local team could promptly resolve these issues. We hope to have the chance to host you again soon!
Traci D. Jun 2021
It is on the beach.
Manager response:
Thank you for providing your valuable feedback. We are sorry for any issues you encountered during your stay. Local staff is always available to assist if there are amenities in the home that fall short. We hope to have a chance to host you next time. Thank you.
Christie F. Jun 2021
We were happily surprised by the cleanliness.
The bedding was so fresh and smelled so nice. You could tell that this place is well maintained. Thank you to the staff for your hard work!
Amanda H. Jun 2021
The room was very spacious and clean. Comfortable beds and living room. The location is great. Not very crowded. The elevators were not crowded at all. Easy access to the beach.
Jessica C. May 2021
Here are a few things we liked about the unit: Beautiful views, close to the beach, spacious with plenty of sleeping accommodations, the beds are comfortable, updated kitchen with beautiful cabinets and countertops, and fairly updated bathrooms.
Here are a few things for improvement: The AC unit made a horrible high pitch hum when it ran. With the bedroom doors closed, it didn't impact our sleeping, but we tried to keep the AC temp up to avoid the noise while in the living area. The washing machine made a squeaking noise at the beginning of every load. The Dryer wouldn't dry (shout out to Vacasa for making a maintenance call which helped it dry until our last load on the last day). The living room furniture is outdated and had a few stains. The carpet is in need of updating. The door lock malfunctioned one night, leaving us locked out of our unit for a couple hours at night. Vacasa responded and replaced the door handle/lock within a little over 2 hours later but it then stopped working one hour before check out. thankfully this time, someone was still inside. Vacasa was very responsive and remedied it but it was a major inconvenience.
Manager response:
We appreciate your feedback, Jessica. While we are glad you enjoyed your stay at our home, we are so sorry to hear about the maintenance issues you endured. We appreciate you providing us with the opportunity to address some of the issues promptly during your stay to improve your comfort. We will check the AC unit and dryer, and will discuss with the owners the upgrades needed for the home. We hope we can host you again!
Dana W. May 2021
Nice condo with great view. We stayed in this condo on Girls trip in 2019 & 2021. (2020 canceled because of Covid)
Faith B. Apr 2021
The apartment itself was good! Comfortable beds and sofas, nice fixtures and appliances. Balcony had a great view and comfortable furniture. The balcony access from the bedroom was great as well. The cleanliness was exceptional! The primary reason I chose this complex over others was because the ad said it had a hot tub. It does NOT! I was sorely disappointed.
Sheila T. Jan 2021
Such a beautiful spacious place! Will definitely book again!
Dylan A. Oct 2020
Beautiful place, Great Location
Lori B. Aug 2020
Absolutely stunning view. The condo itself is beautiful my only complaint if I had one would be the chairs on the balcony were very uncomfortable. My family spends 80% of our time in the condo on the balcony taking in the view, so a comfortable seat is important for us. Other than that no complaints and we would definitely stay there again.
Manager response:
Hello Lori, Thank you for taking the time to leave a review. We have forward your suggestion to the local manager to discuss with the homeowner regarding the patio chairs. We apologize for the inconvenience. We do hope we have the chance to host you again in the future.
James S. Jul 2020
We love the view from our balcony, however the rest of our stay wasn’t very good, my recommendation to the owners, update your furniture, fix small issues like your shower knob in the master and offer free WiFi for your visitors, the rest of our stay was great
Manager response:
Thank you for your review, James. We are glad you enjoyed this home and we appreciate you bringing these issues to our attention. We will work with our local team to ensure these items are corrected for future guests, and we'll also pass your suggestions to the owner. We hope to host you again in the near future!