USA Colorado Summit County Dillon Listing #30604

615 Oro Grande - Dillon, CO

Take a Virtual Tour
13 reviews
Max. occupancy: 5 2 Queen Bed, 2 Twin Bed, 1 Futon 2 bedrooms 2 bathrooms 4 dog max  (20 lb weight limit)  4WD/traction may be required in winter
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Dog-Friendly, Walkout Basement Getaway w/ Mountain Views - Close to Ski Slopes!

Please be advised all shared hot tubs, pools, and clubhouses in Summit County are closed due to local rules and regulations. All hot tubs at private homes will remain open. As local policies change by the hour, access to amenities is beyond our control. We encourage you to check local regulations before your trip so you can be as prepared as possible.

The views from this cozy Colorado vacation rental are amazing! This dog-friendly home has everything you need and more from the dining room with seating for four to the full, well-equipped kitchen complete with stainless steel appliances and granite countertops. In the evenings, enjoy the sunset over the mountains.

What's nearby:
While staying at this rental, you will be a short drive from downtown Dillon, where you will find many local shops and restaurants. You will also be close to many hiking and bike trails around the lake. Visit the Dillon Schoolhouse Museum or the local marina to charter a fishing boat. The Keystone Resort is only six miles away for additional fishing options and hitting the slopes.

Things to know:
Free WiFi
Full kitchen
Two small dogs are welcome
Please note that there are tenants living in the upstairs retreat
This rental offers access and features for guests with limited mobility
A 4x4 vehicle is recommended here during the winter months
Please note that this is a basement apartment and there is no access to the upstairs.

City/town permit number: 09006480G06

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Features

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC
Partial AC

House rules

Dog-friendly

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Lake view

Water view

Mountain view

Media

Internet

TV

Cable

Wireless router

Miscellaneous

Step-free access

Nearby activities & attractions

Downhill Skiing

Golf nearby

Outdoor

Gas grill : Private

Safety & accessibility

Wheelchair accessible

Limited mobility access

13 reviews

Corene P. Mar 2022
Great views from the front if house. We liked that there was a door to the living room, the people staying in that room had extra privacy. Kitchen was stocked with most items, but were missing some basics like a baking sheet and Tupperware
Paula S. Oct 2021
Sleepless night from loud owners upstairs. Management company said “it was out of their control and could not help us”. The couches were old and uncomfortable. TV mount was broken and lopsided. No water pressure in north bathroom. Although, very clean home with a beautiful view, we would not recommend considering the management company did not care to resolve issues.
Manager response:
We appreciate you staying with us, Paula. We do wish you had let us know about your dissatisfaction with couches and TV mount during your stay. Maintenance has been tasked with addressing those concerns. Thank you!
Emily S. Aug 2021
Our stay was great. While we spent most of our stay outside of the house and in the wilderness, we still loved our time at the house. There’s so much room and the place is equipped with everything you would need. About 100 yards from the water. We even walked to the Dillon amphitheater for a free concert. Eric who owns the entire house was super sweet as well. This is the basement unit of the home completely blocked off from the other parts of the home. We really hope to be able to stay again!
Justene H. Aug 2021
Great place to stay for a little weekend getaway!!
Nicholas P. Mar 2021
We really liked the location of this place. The finishes were nice and new. The owner was nice. Great View!
Charles A. Jan 2021
We booked this for our family of four as a ski weekend base camp. Upon arrival, we were disappointed to find it filled with second hand furniture that was on the verge of collapse, a make shift headboard/side tables, very uncomfortable beds and kitchen pots and pans that were about to fall apart. Although the views were nice from the driveway, there was no place to really see them because the living room is a large room with large ceiling lights and no windows. After the first night of 3, we decided that staying here was not worth it and we left. We found a better rental which was cheaper and more comfortable. I would understand all of these things if the price was reasonable but after a $384 owners fee and other fees, it came out to over $565 per night. We were given a refund for only one night via Vacasa which we appreciate but did not get the mystery owners fee back. Vacasa was responsive to our emails thankfully. All in all, if you are looking for a nice place for a family ski trip be very careful before you book this place. If you are a group of single guys splitting the cost for a dudes weekend, it might work. We will NOT be going back.
Manager response:
Thank you for your feedback, Charles. We're disappointed to read you were dissatisfied with your experience. The property manager did receive your email and is working with the homeowner to make some changes for improvement. Hopefully we get to see you again someday!
Daniel C. Dec 2020
The best sunrises and sunsets from the house. Great proximity to Breckinridge, even better to Keystone or A-Basin! Central, clean, quiet, beautiful. Would stay again!
Elyse K. Sep 2020
I really would like to leave a nice review but this property was very disappointing in a number of ways. First, THIS IS NOT A 3 BEDROOM. It has two bedrooms, and then the living room space that there are pictures of is their version of a 3rd bedroom even though it has no windows and no closet and is clearly a living room area with bunk beds in the corner. The oven was really dirty and we couldn't cook without setting off the fire alarms. The refrigerator has a hook up for filtered water but it isn't hooked up to a water source so you'll have to buy your own filtered water. The shower curtain had mold on it, not all of the basics that you would expect to be left in the kitchen were there (no salt...) no recycling. It is in a great location and definitely an acceptable space depending on your situation but it is not as advertised.
Manager response:
Hi, Elyse! Thank you for telling us about your stay. The fridge is not hooked up to water, but we have ensured your other concerns are addressed. We hope to see you again!
DARLENE O. Aug 2020
Loved our stay at this home in Dillon. The views from the dining room and one bedroom are incredible. Good size home. Exactly as pictured. Felt like home. Neighborhood is very quiet and quaint. We became friends with the neighbors the week we were there. Oh and the location is also amazing. You walk down the hill and across the road and you are at the lake and path. Great stay!!!
Elba B. Jan 2020
This is a basement flat and not a whole house which the pictures imply. We had a bunch of issues that we had to report during our extended stay and for the price would not recommend. It says AWD/FWD but let me clarify YOU have to shovel the drive if you want to get in/out as my husband did and that was after calling a few times to even get a shovel. The "cable" is basic channels and the decor was lacking. There is no place to store/hang coats and or equipment. Aside from location and view its not worth staying here.
Manager response:
Elba, thank you so much for taking the time to share your feedback following your stay. We apologize that your experience in our home was not the vacation for which you had planned. We appreciate you notifying us promptly so that we could take the appropriate steps toward a resolution. Please know this unit receives regular snow plow service. We are sorry to hear you were dealt the task of having to shovel. We also never intend to mislead guests regarding the unit listing, and we apologize for any confusion. We hope to have the chance to impress you next visit, thank you.
Gregory B. Jan 2020
Loved our stay here and love the view of the frozen reservoir! We were a group of 4 who had plenty of space to spread out & spend our NYE together. We had 3 visitors for dinner one night and were able to accommodate them at the large dinner table. We were thankful that it had all the kitchen utensils we needed & forgot (wine opener, can opener, coffee pot & filters, salt & pepper). Always thankful for dog-friendly homes and to have been able to bring the dogs on vacation too!
Mark K. Dec 2019
We had plenty of room for our family of four and pets were allowed. It was a nice, quiet place to stay. 4WD/AWD is definitely a must in winter. The driveway is a bit steep, but our AWD Ford Explorer had no problems making it up the snow covered driveway.

The only things that kept me from giving it a 5 star rating are that one of the showers had very low water pressure and the ice maker and water dispenser in the fridge weren't hooked up. Also, the cable TV only got the most basic of channels and didn't get sports channels like ESPN. We wanted to watch college football bowl games during our stay, so this was very frustrating. The window coverings weren't the best and there was some dust and cobwebs here and there, but nothing too bad. Otherwise our stay was very nice and we would stay here again.
Manager response:
Hi, Mark! The property manager has scheduled some extra cleaning for the home and is handling the cable with upgrading the package being an option. We have updated the check-in instructions for ease of accessing the home. Thank you!
Rachel H. Dec 2019
I brought my husband, 3 teens, a 5 year old and our small dog. I was the perfect size. We had enough space for everyone. It was very clean. Had spices and some other things like oil to cook with. The dining area was spacious. We watched one of the movies there which was very convenient. The toiletries in the bathroom were a very nice touch. The door lock was easy to use. It was great not having to worry about keys. The view was beautiful. Would rent again.