USA Alabama Alabama Gulf Coast Fort Morgan Listing #29614

Plantation West #1262 - Fort Morgan, AL

Take a Virtual Tour
23 reviews
Max. occupancy: 4 1 Queen Bed, 1 Sofa Bed 0 bedrooms 1 bathroom No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Classic beach condo with Gulf view, beach access & shared pools/hot tubs

This classic studio offers a casual, comfortable escape near the shores of the Gulf of Mexico, with great views of the courtyard and easy walking access to the sandy beach. On the grounds of Gulf Shores Plantation, you'll enjoy access to six outdoor swimming pools, two hot tubs, a manicured picnic area, and courts for basketball, shuffleboard, volleyball, and horseshoes.

What's nearby:
When you've had your fill of sunshine, white sand, and surf, you can head west for a scenic drive to Fort Morgan State Historic Site, or venture into the heart of Gulf Shores to visit the Alabama Gulf Coast Zoo, Pirate's Island Adventure Golf, Tiki's Mini Golf, or Waterville USA. Nearby golf courses include the Kiva Dunes Golf Course, the Peninsula Golf & Racquet Club, and the Craft Farms Golf Club.

Things to know:
Free WiFi
Full kitchen
There's a small fee to use the on-site laundry facilities
This unit has no access to any indoor facilities
Outdoor showers

This property is managed by Vacasa Alabama LLC.

Due to Hurricane Sally in 2020, this property may have noticeable repairs as you enter the resort or complexes. Access to resort amenities and parking areas may be limited.
If you have any questions please contact Vacasa at 251-968-6868.

You must be 25 years or older to rent this property.

AMENITIES

Common areas

Gym/fitness room

Features

Iron

Washer/dryer : Shared

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Ocean view

Water view

Beach access

Gulf view

Media

Internet : Other

TV

Cable : Other

DVD player

Wireless router

Nearby activities & attractions

Golf nearby

On-site activities

Hot tub : Shared

Pool : Shared

Sauna : Shared

Tennis court : Shared

Basketball court : Shared

Outdoor

Balcony

Shared Charcoal Grill

Parking & access

Paid parking only

Theme

Snowbird-friendly

23 reviews

john p. Nov 2022
When we arrived at our hotel, the room looked fine, but upon closer inspection we found crumbs and what looked like pubic hair in the made up bed sheets of our room. There was also hair all over the bathroom. We immediately found another hotel, and three days later Vacasa has yet to refund a dime. I will never make the mistake of booking through them again.
Manager response:
We regret seeing your room wasn't cleaned to our usual standards, John. Unfortunately, since we weren't given the opportunity to confirm your concerns, or correct them for you, we cannot refund your stay. Thank you!
Leah Y. Oct 2022
The mattress was decent to sleep on. The last two stays we came to at the Plantation had horrible beds and we almost did stay here this time because of previous experiences. Of course this was a different condo. It had good furnishings. This one was good ! We like the location.
Karlee S. Jul 2022
We did not have a beach view but it was such a nice area to be in right at the end of the public beach. Not crowded, super quiet. Room was super close to the pools and hot tub and a short walk to the beach! Small but clean and cozy!
Kristie L. May 2022
We loved the beach, the condo was very convenient to the pool & beach.
Ryan R. Apr 2022
Everything was as listed. It was a nice walk to the beach, walking through the courtyard area. Pool and hot tub are real close. I would have no issues renting again.
Ty & Sheri R. Nov 2021
The place was nice. Everything was very clean. Bed nicely made mattress comfortable pillows fantastic. Great television picture was amazing.

However, it was VERY difficult to get in and out of the bed due to too much furniture. The chair at the foot of the bed made things a lot more difficult to get in and out of bed to go to the bathroom etc. there was also a three tier shelf that was blocking entering and exiting the bed as well as the television.

The fire alarm needed to be attended to. Either the battery was dead or some other issue because it beeped all the time!

The sink in the bathroom was slow to drain as well.

It would have been nice to have had a full size coffee pot. The sliding glass door would not lock. The front door did not seem to be secure as it was not totally flush when closed. Not having any other type lock on the inside was also concerning most places have an interior lock.

Would we stay there again? Probably not as everything stands right now
Manager response:
Hi, Ty & Sheri! Thank you so much for staying with us. Maintenance is going out to look at your concerns so we can ensure this home is a joy for our guests to rent. We greatly appreciate your help in making improvements.
Denise S. Jul 2021
Loved the grounds, the family atmosphere, seclusion and quiet. Everyone was so friendly. Everything was so clean. Great trip.
Barbara B. May 2021
Condo was clean and comfortable. It was a great place for my husband and me to stay, since it was close to family that live a mile away.
Paige R. Apr 2021
Loved the condo! It rained our entire stay but we made the most of it! Great getaway.
Kim H. Aug 2020
Love the area. The property is immaculately maintained and beautiful. The unit is cute and perfect for a couple’s getaway. Short and pretty walk to the beach. Will definitely stay again.
Daphney B. Jul 2020
Exactly as expected
Jene Y. Jul 2020
Everything
Crystal S. Jun 2020
Had a little 2 day get away with my girlfriend and the condo was perfect for what we wanted! Everything we needed was there and it was very clean and tidy. Loved that we could walk out to the beach or shoot straight to the pool! We would definitely stay again!
belinda f. May 2020
Well lite property. Security makes rounds
Comfortable walk to beach. Excellent pools
Kari R. May 2020
They have everything you could need!! I will definitely be back!!!
ERIKA T. Mar 2020
It was what we expected it to be. Very clean and a very nice walk to the beach. Easy and fast check and very friendly people.
Fletta L. Aug 2019
There were 2 huge rats outside below our room, around the pool & Grill area. One was so big I took a picture of it, because I’ve never seen a rat that big before.
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
Craig G. Aug 2019
Would of been a 10 but room wasn’t ready til 5pm. And check in time was suppose to be at 4 pm!! Other than that everything was great!!!
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
Jenny P. Jul 2019
Our only complaint about the room was that the blinds didn't keep much sunlight out in the early mornings. We did have some very noisy people above us the last couple days.
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
Traci H. Jul 2019
Love the beach...pretty walk to beach
Cheryl S. May 2019
Everyone I spoke to was very helpful and kind. The condo was clean and exactly what I wanted.