USA North Carolina Avon Kinnakeet Shores - Avon Listing #44104

Sun Princess #23-18 - Avon, NC

Take a Virtual Tour
22 reviews
Max. occupancy: 14 5 King Bed, 3 Double Bed, 2 Twin Bed 7 bedrooms 6.5 bathrooms 2 dog max 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Lakefront, dog-friendly home with W/D, private pool & hot tub - close to beach

This gorgeous, 4,500-square-foot home features a private pool and hot tub and lakefront access for fishing and kayaking. The first level has updated vinyl flooring, a recreation room with a second full-size fridge, a pool table, and a separate home theater room with comfortable seating for 12. The second level has a laundry room, and excellent main bedrooms, one with an attached full bath - all bedrooms have water views, deck access, and TVs. Guests get the royal treatment in the fourth level's great room with tall ceilings, upscale resort furnishings, and a great electronics package. The huge kitchen with tiled floor, granite counters, two dishwashers, double ovens, breakfast bar, and glass top stove cooking island opens to a stunning waterfront dining area. Expansive sun decks and screened porch wrap the Sun Princess.

Discover how the other half lives; make a date with the Sun Princess!

THINGS TO KNOW

You must be 25 years or older to rent this property.

AMENITIES

Bathrooms

Jetted tub

Features

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

House rules

Dog-friendly

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Lake view

Lakefront

Sound view

Water view

Waterfront

Media

Internet

TV

Cable : DirecTV

DVD player

Wireless router

On-site activities

Hot tub : Private

Pool : Private

Heated pool

Pool table : Private

Tennis court : Shared

Kayaks

Outdoor

Gas grill : Private

Deck

22 reviews

Karen P. Sep 2022
Had a great week at OBX, the house was a great find. The pool/hot tub - both were very clean, the pool area was a nice sized area, lots of seating. Media room seating does need some attention, couple of the chairs need replaced, but overall, a good room, media worked easily. Bedrooms-very nice oversized king beds. Bathrooms were clean & decent supply of towels. Kitchen was well supplied with dishes/glasses, pots/pans...we had everything we needed/wanted. Nice views from the balconies with seating on all. The elevator worked !!! - which was a very big asset. Only a couple minute drive to the beach, we used ramp #38 where you can drive on the beach (to the right). Definitely need to air down, and AWD/4X4.
Melissa O. Sep 2022
This beautiful home well surpassed our expectations resulting in the most relaxing vacation we've had to date! We simply loved our stay & made us want to come back. From the creatively, themed bedrooms to the comfortable beds/linens, kitchen hand towels, sample bar soap, shampoo & dishwashing soap to the fully stocked kitchen, every detail was well thought out.

The outdoor shower, pool and hot tub was the best way to end a long day at the beach, sound or after a bike ride. We enjoyed the pool table, movie theater, played puzzles and even painted with the arts and crafts supplies available for use. Beyond terrific!

The only downside was the pokie cling-ons in the grass & mosquitoes. If you wear flip clips, you're fine, but dogs got covered which was humbug requiring us to walk a distance to find grass then pick the pokies off after every walk. Not much you can do about either of these "downsides", but pack bug spray & itchy cream.

Lastly, Vacasa made checkin/out very easy. House was clean, we received prompt responses and they were a pleasure to work with. We would highly recommend this home to another renter. This home looks like it's for sale so hoping the new owners will continue to rent in the future!
Manager response:
Thanks for staying with us, Melissa. We are pleased to hear how much you enjoyed this property. The home is located next to water and in the salt marsh, so mosquitoes are going to be an issue as well as the sand spurs in the grass. We apologize for this inconvenience and appreciate you notating this. You're welcome back to our home anytime!
Monica J. Aug 2022
Our Dad rents a house for us yearly (been doing this for over 20yrs when my Mom started the tradition). My Sister and her family, Brother and his family and Me and my family all enjoyed spending a lot of quality time with each other in this spacious house. Large kitchen and dining area allowed for eating together every night and playing games there as well. The pool was an added bonus for many. Overall, we really enjoyed this house. Great 4th level main living space allowed for ~300 degree water views of beach, lighthouse, and sound with awesome sunrises and sunsets.
Benjamin K. Jul 2022
Plenty of space for 8 adults and 5 kids. Unobstructed views of the sunset over the sound. Short drive to the beach and the grocery store. Pool and movie theater were huge hits with the kids. Avon is a nice town a little further down the island for a quieter, less busy week.
Edward G. Jul 2022
Great house with just about everything you need for an enjoyable vacation. Good location in Avon, near the sound and the beaches.
Crystal D. Jun 2022
House layout is awesome. Having two dishwashers and two clothes washer/dryer when having a bunch of people is nice too. Gorgeous sunsets!
Tom/Christine H. Jun 2022
From the various family members:
The kayaks, the theater room, the pool and the lounge chairs, the well-appointed kitchen, the laundry facilities, the en suites, the comfy sectional sofa, the location (water views from every window, and the elevator (because there are LOTS of stairs in that 4-story house!)
Judith D. May 2022
While the house was beautiful and kitchen well stocked, we were extremely disappointed in Vacasa not following up on the leaking hot tub. The hot tub was not holding water and controls not working and Vacasa never sent a rep like they said they would at the beginning of the week.
RANDAL H. Sep 2021
Some of the amenities were not functioning upon arrival but the situation was remedied as best as possible by management in a timely manner. Overall condition of the home was decent, situated nicely on the lake and in eyeshot of the ocean and sound, and adequate for our needs but showed a lack of attention to detail in the area of maintenance. Would probably rent this unit again.
Regina F. Sep 2021
This is one of the best homes for a large gathering in Avon. At my age the elevator really helped us all. Very well stocked and clean. Great location.
April D. Sep 2021
We LOVE this house! We have stayed here 2 years in a row and we were looking to book a 3rd year but the weeks are already taken. I miss the days when you had priority to book before the house was available to the public. Those days seem to be long gone. The house has everything you need and more. Wonderful house and owner.
Manager response:
Hi April, We are so happy to hear that you love this home and continue to come back with us! We apologize that your week was already booked. Most of our homes are opened 18 months ahead for guests. If you have another week in mind we would be happy to help reserve the home for those days. We look forward to hosting you again!
Charles M. Jun 2021
kitchen had plenty of room for large dinners, theater room was very comfortable,plenty of parking
Cheri P. Jun 2021
We arrived to a water main break in the town of Avon. And a 24 hour boil advisory. So we started our vacation off with a bang.
This house has 2 ovens but they will not heat past 350 before they both turn off. And won’t turn back on. With 14 people in our party and covid. We were planning on eating at the house. They offered us a $50 credit to feed us. No repair person ever showed up. But they brought us convection ovens to use.
The hot tub has something wrong with it. Because it kept shutting off. After 2 days of calling they showed us where the breaker was. All 4 trash cans were full and very stinky. With the covid cleaning fee we were charged you would think that they would not have left other people’s trash for us to take care of.
The elevator is great for handicapped and elderly. Or to take groceries up to the 5th floor. The pool, media room and pool table were a hit. This house is laid out really nice. And we had a good vacation. After we adjusted to the issues. Thank god they have a gas grill you can use.
Manager response:
Hi, Cheri! Thank you for sharing your experience with us and we apologize for the issues you encountered in our home. Unfortunately, the water main break for the town of Avon was out of our control but we understand that this was uncomfortable for your party. We issued a small refund for the ovens not being repaired in time for your reservation, but we are glad the convection ovens we delivered were useful. Our records show that the hot tub was fixed on the same day it was reported to our team that it wasn't working. We will address the trash from the previous guests with our housekeeping staff. We are happy you were still able to enjoy the home and the amenities provided and we hope we have another chance to impress you.
Robert B. Jun 2021
Every vacation home has some nits, but this place exceeded our expectations overall with great home flow, supplies, amenities and overall quality. Home is large and private. The large pond - views were beautiful from upper decks and great for paddle boarding. Struck out fishing the pond on paddleboard but was fun trying. Community sound access close by. Nice loop hike using sound beach, access points and boardwalk over marsh on this end of neighborhood. Theatre room was incredible. Pool table, pool and hot tub great too. Elevator worked well and really was a must for some in our family. For some, the distance to ocean will be an issue, but I was surprised how well you can hear the ocean so far over...amplified by winds and large pond. And sunsets right from top floor of home. Huge window looking out on sound in kitchen with large granite ledge above sink....among best kitchens ever on vacation.
Debby A. May 2021
Loved the elevator, handicap shower on 3rd floor and easy access to pool. I use a cane & could not do all those stairs. It is a beautiful place with good water views morning noon and night!