USA Vermont Stowe Mountainside Resort at Stowe Listing #45065

Mountainside Resort E101 - Stowe, VT

Take a Virtual Tour
11 reviews
Max. occupancy: 7 1 Queen Bed, 3 Twin Bed, 1 Sofa Bed 3 bedrooms 2 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Ideally located retreat near the mountain w/ large deck & shared pool/hot tub

The mountains are calling here in Stowe, so pack up the whole family and make the best memories at this perfect condo. With all of the comforts of home and more, no one will have trouble slipping into vacation mode the moment they arrive. Head out to the covered deck and enjoy a morning cup of coffee before hitting the slopes or sip a glass of wine as the sun goes down each evening. There will be plenty of space for everyone to enjoy the outdoors, as a sofa and dining area are available for lounging in the fresh air. Any downtime spent indoors will be a treat as well with a cozy gas fireplace, a full kitchen, and a flatscreen TV perfect for catching up on favorite shows or indulging in a movie night with loved ones.

What's nearby:
Surrounded by local restaurants and small-town vibes, you will have unlimited options within walking distance of your front door. When you want to head up to the mountain, make the quick six-mile drive up to Stowe Mountain Resort and shred fresh powder to your heart's content.

Things to know:
Free WiFi
Full kitchen
Shared pool/hot tub
Gas fireplace
*Amenity restrictions have been removed. The pool, hot tub, and gym are now open daily. No reservation is required.

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Common areas

Gym/fitness room

Features

Iron

Washer/dryer : Shared

Heating & cooling

Central AC

Fireplace

Partial AC

Gas fireplace

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Mountain view

Media

Internet

TV

Cable

DVD player

Wireless router

Stereo

Nearby activities & attractions

Downhill Skiing

Playground

Disc golf

Horseshoes

Golf nearby

On-site activities

Hot tub : Shared

Pool : Shared

Heated pool

Indoor pool

Sauna : Shared

Tennis court : Shared

Volleyball court

Basketball court : Shared

Outdoor

Balcony

Deck

Shared Charcoal Grill

11 reviews

Carmen B. Jul 2022
Very family friendly and relaxing. Love the patio area on the balcony. Lots of great pool days. Only downside is you need to take short showers (max 5 min) There was a short supply of hot water. You have to wait a long time for the water to get hot and then you have to hurry to get out before it turns freezing cold Not great when you or your little kids are taking freezing cold showers.
Manager response:
Hi, Carmen! We're delighted you stayed with us and apologize the hot water was a struggle for your group. The water issues are known to the resort, but they are unable to do anything about it at this point. Hopefully this won't deter you from staying again. Thank you for choosing Vacasa!
Michael C. Mar 2022
Unit had great views and was in a great location to ski at Stowe.
The unit was clean and had all the amenities
The building itself is not level. The master toilet needs replacing and when I emailed VRBO no response on having it fixed. Dripping noise and kept flushing on its own. The kitchen sink water barely came out but after clearing out screen in faucet worked good . Minor things that should have been taken care of .
Would definitely stay there again.
Manager response:
Hi, Michael! We're glad you stayed with us and appreciate you taking the time to leave your review. Maintenance is scheduled to check the toilet. Aerators and shower heads are routinely replaced due to the sediment in the water. Thank you!
Patrick G. Feb 2022
Cozy place. Small bedrooms. Poor water pressure and hot water availability. Couldn’t run more than 1 fixture at same time. We were there with other families who had bigger bedrooms and common space in their units for less $$.
Manager response:
We appreciate you staying with us, Patrick. The hot water and water pressure are an ongoing issue at Mountainside Resort. We do apologize for this inconvenience and hope it won't deter you from returning in the future. Thank you!
Carolyn C. Feb 2022
The home was very clean. The view was spectacular and it was very close to the Stowe ski area.
John W. Feb 2022
My only issue was attempting to work with Vacasa the day before we were supposed to arrive. I contacted them the day before and asked if we could arrive late that evening, even if there was a cost associated. They confirmed that the place was not rented and had not been for several days prior. They quoted the extra night at the same price so I asked if it was negotiable and the answer was NO. I asked about early check in, NO. I asked about late check out, NO. I don't understand why they would let the place stay empty instead of offering at a discount. It seems like they just aren't able or interested in keeping the place full. If I was an owner, I'd prefer to offer the place at a discount rather than let it stay empty. Place was clean and comfortable though!! Vacasa just needs to be more pragmatic and flexible.
Manager response:
Hello, thank you so much for your kind review. We are ecstatic that you enjoyed your stay with us and we hope to have you back in the future. It seems you may have been disappointed with the replies you received from our 24-hour call center staff. Our rates are non-negotiable and fluctuate on an algorithm, such as airline tickets. That is why we could not offer it to you at a different rate although you were checking in at a later time. Due to Covid-19, our current policy is no early or late check-out can be approved in advance. This is to ensure each room is properly cleaned and inspected according to CDC guidelines and we thank you for understanding. Thank you again for the kind review, have a great day!
Leland S. Jan 2022
Layout is nice for a small space. Kitchen has everything you need. Cold walk to the indoor pool but great facility! 4 stars as water pressure a bit low.
Will R. Jan 2022
Our group enjoyed the condo and found it well suited for our ski trip. Would definitely stay again!
Janet D. Jul 2021
The family loved our stay in Stowe. The location of the condo is perfect to town and the mountains.
The photos of the condo were spot on, so was not surprised that the rooms were a bit tight. But because we spend so little time in the bedrooms it did not cause any issues. The condo was very clean, appliances were perfect. Supplies in the kitchen were perfect.
Mary H. Mar 2021
Great location. Plenty of room. Fully stocked, updated kitchen. Comfy beds. We’ll be back!
William Q. Jan 2021
Great location right off of main access road and great condo for ski weekends at Stowe. No issues.