USA Gulf Coast Texas Port Aransas Listing #65105

Palmilla Opulence at Palmilla Beach - Port Aransas, TX

Take a Virtual Tour
10 reviews
Max. occupancy: 12 1 King Bed, 3 Queen Bed, 4 Twin Bed 5 bedrooms 5.5 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Palmilla Opulence | Private Pool & Home Office | Walk to Beach, Golf & Dining

When it comes to high-end beach hideaways, this 5BR/5.5BA luxury home presents the complete package -- including a shimmering private pool!

Bright and inviting, the 3,732-square-foot floor plan features a gourmet kitchen, four plush suites, and a convenient home office.

LIVING AREA

Cathedral ceilings soar in the sunlit Great Room, complete with ample seating and a TV.

Find another TV in the family room -- an ideal spot for quiet afternoons.

The convenient home office provides privacy and a writing desk.

KITCHEN & DINING

Prepare everything from picnics to three-course meals in the gourmet kitchen, configured with marble countertops and top-of-the-line JennAir appliances.

Serve appetizers at the oversize island for four, then enjoy a home-cooked meal at the dining table for eight. The tableside bar includes an ice maker and beverage fridge.

BED & BATH

Set beneath vaulted ceilings, the primary suite is appointed with a king bed, TV, and private balcony. The en-suite bathroom has a double vanity, walk-in shower, soaking tub, and separate water closet.

The second and third suites each have a queen bed, TV, and en-suite bathroom with tub/shower combination.

The fourth suite has a pair of twin-over-twin bunk beds and an en-suite bathroom with a tub/shower combination.

The guest bedroom has a queen bed and a walk-in closet, while the guest bathroom holds a walk-in shower. A half bath adds convenience.

OUTDOOR AREA & AMENITIES

Take a dip in your luxe private pool (5’ deep and unheated), then rinse off at the outdoor shower. The covered lounge area includes a bar, TV, and ample seating.

This home has four total balconies, one of which offers a gas grill and alfresco dining.

EXTRA PERKS & MORE DETAILS

Perks include complimentary Wi-Fi and a washer/dryer.

Driveway parking is available for three vehicles. Street parking may be available on a first-come, first-serve basis. Boats and trailers are not permitted on-site; however, parking is available nearby.

Access to this two-story home is via three steps at the entryway. The fireplace is not functional.

Registration # 374917

LOCATION

Palmilla amenities include the elegant resort-style pool (heated and open year-round) -- rent a private cabana to experience ultimate poolside luxury.

Enjoy food service and air-conditioned bathrooms across the boardwalk at the groomed private beach. During the summer, poolside cabanas, golf carts, beach chairs, and umbrellas are available to rent via Guest Services.

Situated by the Gulf, the redesigned Palmilla Beach golf course incorporates the best of true links-style play, with inspired greens and lush fairways lined with native grasses.

For on-site dining, you’ll find REDS Patio Bar, the Agave Poolside Cantina, and the award-winning Black Marlin Seaside Grill.

City/town permit number: 005472
City/town permit number: 374917

You must be 25 years or older to rent this property.

AMENITIES

Features

Iron

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Sound view

Media

Internet

TV

Cable

Wireless router

Netflix streaming

On-site activities

Pool : Private

Heated pool

Outdoor

Gas grill : Private

Patio

10 reviews

Russ P. Oct 2022
Great space. Fully equipped kitchen, comfortable couches, and fun to have the multiple rooms and bathrooms. The small pool and putting green was fun.
Jason T. Aug 2022
Very open layout with great size bedrooms. Private pool with extra kids floats, a mini putt putt green, chairs and a tv outside. Beautiful views right now...houses are about to be built blocking the beach view.
Amy H. Jul 2022
We LOVED this house! Absolutely incredible! It is stunning, huge and so much fun. We all had room to spread out with the two floors and all the different bedrooms. The house was extremely clean and had a great grill, TVs galore, high end appliances and so on point with the decor and layout! The bunk bed room was adorable and fun for our kiddos!

The back yard is private and has a putting green that we had fun with. We can't say how much fun the salt-water pool was! It was so nice, large and clean! The neighbors were so kind and welcoming and the boardwalk was so nice to use. We rented chairs/umbrellas and golf carts from Palmilla and it was such a hit! All the neighbors were amazing and check out instructions through Vacasa were super simple compared to other places we have rented with long tasks for us to do at check out.

Can't say enough great things about this home and resort! We immediately decided to come back next year!
Lisa M. Jul 2022
We enjoyed our family vacation in Port Aransas very much! We hadn't been before & brought our sons, their wives & our 3 grandsons. The house had plenty of space for all of us (though we wish they'd had more king size beds for the 3 couples - only 1 in the master). The private pool was amazing so adults could enjoy while babies napped. The putting green was a bonus fun activity for adults & kids alike. The entirely fenced yard was a definite plus! It was only about a 5 min walk to the beach & maybe 2-3 min to the neighborhood pool. If you rent a golf cart, it's really easy! Both beach & pool were great. The issues we had were minor but annoying although they didn't "ruin" our trip by any means. Neighborhood Guest services lost wi-fi for about a day & a half so we couldn't get our wrist bands for the pool or workout room (we had to cut through the guest services office to enter the pool or get an employee to unlock the workout room) and complicated food/drink orders (they had to be handwritten & entered in the system later) but worked out. We learned if you have little ones, want to order food on the beach you need to get your order in right at 11am when they start taking orders to get the food early enough to satisfy hungry little tummies. But the food & drinks were all very good!

We contacted the local Vacasa person as soon as we checked in because the pool was "green" & quite dirty. The pumps weren't running, which we knew was a problem. It took a couple of days to get the pool company there but once it was cleaned & equipment started it was great & we were happy to have it. The kitchen was more well-equipped than expected so we cooked all of our breakfasts & most dinners at the house, which was helpful with 3 little ones. And it was fun to cook together! The dining table was plenty big enough to hold 8 of us comfortably (baby was in a bouncer on the floor). There was plenty of seating in the family room to all watch tv or play games after the littles went to bed. Wine fridge was great! We used the grill though it was left quite dirty but there was a brush so...

After we checked out I submitted a list of issues to Vacasa that I hope they take care of as it will make everyone's visit that much better (such as housekeeping didn't do a good job of cleaning; a couple of lamps not working; minor items broken - toilet paper holder, closet door handle; all ceiling fans had non-working speed controls so either on or off though we were grateful to have them; couldn't figure out how to turn outdoor tv on & Vacasa rep was unable to help) but, again, none of these items ruined our trip - just minor annoyances. We had a lovely time & we would definitely go back. I took away one star due to the list of annoyances & local Vacasa rep being unable to help quickly if at all. We stayed in a Vacasa property in Galveston over Spring Break & the local rep there was very responsive & helpful.

This really is a great house with many great features & hopefully they deal with the annoying stuff. Plenty of beach towels & a great laundry room too. Plus an office if you need it though we used it for a toddler sleeping room! There's lots of balconies & a nice, little view. If you play golf, the neighborhood is surrounded by a pretty cool course! There were no provisions for kids (baby beds, high chairs, beach toys) so we brought our own & rented baby beds from Babysaway.com. They deliver & pick up!
Chris S. May 2022
The house and location were amazing BUT only two TV's actually worked while the others would turn on but nothing would show on the TV's and the outside patio TV wasn't connected. We had to wait almost 30 minutes to get a door access code since one was never sent on our check in email, luckily we just called the property management company and they gave us the code ASAP. The propane bottle for the grill was empty when we arrived on Friday evening but we were able to have one delivered Saturday morning free of charge. We had some issues with the kitchen lights but the living room lights were bright enough so it wasn't that big of a deal.
Manager response:
We appreciate you choosing to stay with us, Chris. We apologize you had any trouble with the TVs and lights and wish you had mentioned those when you called about the propane. The breaker affecting the lights was reset, and we are putting together instructions for all the TVs. Thank you!
Sharon M. Apr 2022
Beautiful home that was very well appointed. Very nice kitchen with upgraded appliances. The bar area is an added benefit and our group loved the putting green and private pool.
Tammie N. Jul 2021
We had a great time! The house was beyond our expectations. It was clean and when I did have a small issue with working the TV’s, they came and assisted right away! It’s the perfect location in Palmilla to the beach and the community pool, plus has its own pool! This review was submitted while the home was managed by a different property management company.