USA Tennessee Smoky Mountains Gatlinburg Listing #30135

Mountain Symphony - Gatlinburg, TN

Take a Virtual Tour
49 reviews
Max. occupancy: 8 3 King Bed 3 bedrooms 3 bathrooms Sleeps 6 comfortably  No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Luxury cabin in a prime location w/ a private hot tub & gorgeous mountain views!

Vacation in style at Mountain Symphony, which offers incredible mountain views with all the comforts of home! This cabin, perfect for a couples retreat or a family getaway, is aglow with all-natural wood inside as well as large living, dining, and kitchen areas. Other features include a pool table, an arcade game, and a private hot tub on the deck overlooking the scenic views. Mountain Symphony offers easy access in and out and has ample parking with a prime location just four miles from downtown Gatlinburg.

What's nearby:
Visit Ober Gatlinburg, an amusement park and winter ski area that has an aerial tramway to take you from downtown to their mountain side of fun with year-round ice skating, alpine slide, mountain coaster, and chair swings. Stop at one of the many Ripley’s attractions like Ripley’s Believe It or Not Odditorium. Start your Great Smoky Mountain adventures shooting the whitewater rapids with Smoky Mountain Outdoors along the Pigeon River, rafting at its best! Pigeon Forge, a charming rural town surrounded by the Great Smoky Mountains, is only seven miles up north. This town is home to Dolly Parton's Dollywood family amusement park and the Titanic Museum built in the shape of the original Titanic ship. Dollywood features amusement rides, the Cashing Rainbows Museum, traditional crafts, hosts concerts and musical events (including performances by Dolly Parton herself!), whereas the Titanic Museum offers its guests 20 galleries and 400 pre-discovery artifacts.

Things to know:
Free WiFi
Full kitchen
Gas fireplace

You must be 21 years or older to rent this property.

AMENITIES

Features

Iron

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Fireplace

Partial AC

Gas fireplace

House rules

Meeting and events allowed

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Mountain view

Media

Internet

TV

Cable

DVD player

Wireless router

Blu-Ray player

Netflix streaming

Nearby activities & attractions

Downhill Skiing

Golf nearby

On-site activities

Hot tub : Private

Pool table : Private

Outdoor

Deck

49 reviews

Marcus S. Nov 2022
We were pleased with everything about this cabin except I think some of the wood on the deck needs to be replaced. Overall great experience for my family and I. I recommend this cabin and rental company to anyone.
Sunny L. Sep 2022
Great location, all rooms have a bathroom attached, lots of space!
Daniel K. Jul 2022
We had 3 couples and a toddler and a baby and we all had plenty of room. The views from the balconies were amazing. The cabin was well stocked with towels, toiletries, cooking supplies and utensils. The hot tub worked and was nice and warm. We would definitely stay here again.
Jeffrey P. Jul 2022
Shower drain is stopped up
Manager response:
Thank you for staying with us, Jeffery. We apologize for the shower drain issues you encountered during your stay. Our local staff is always available to assist you with any issues during your stay if we are notified. Your comments have been passed along to our local staff so they can work to address this concern. We look forward to hosting you again.
Tina D. Jun 2022
Great location, good view of the mountains and neat & spacious cabin. Steep drive to get there though. To make it more exciting, a bear was outside the cabin our first day to greet us 😊
Amy Y. Jun 2022
I would totally recommend this cabin, we had a family of 7 with a handicap member, this was perfect for everyone. Great handicap features, and we loved that everything was together on one floor so we could all be together regardless of everyone’s activities. The location was great, we loved being on the Gatlinburg side, and it is in the mountains but not 30 minutes into the mountains so we loved that as well.
Lynda W. Apr 2022
There are carpenter bees maki g homes on the back porch ..this needs to be addressed before they do major damage!
Manager response:
We appreciate your review, Lynda. The property manager has addressed the carpenter bees via pest control. A close eye will be kept on the situation. Thank you!
Barbara W. Apr 2022
Great view and location. Loved the king size beds and bath in each bedroom, nice fireplace, and hot tub. Would recommend too friends and would stay again( not when snowing, road to cabin very steep😳)
ROSA R. Feb 2022
The cabin is nice spacious 3 king beds is a plus , one problem the room upstairs to the right is really hot no matter if you put ac cold in the thermostat it will keep blowing hot air is almost imposible to sleep in that room it needs to be fix asap
Gina B. Feb 2022
Cabin was very nice, clean but the AC/heating unit wasn't working upstairs properly. The thermostat continued to stay on heat at 90 degrees which was very hot for our guess to stay in their rooms. The guess had to use the sofa bed the entire stay. The managing company was trying to fix the problem. Overall the stay was very nice and the neighborhood was very quiet.
Manager response:
Hi, Gina. Thank you for staying with us. We are so sorry for the issues you encountered with the heating and cooling during your stay. We are happy to report the local manager is in the process of having the system fixed and serviced. We hope to hose you again soon!
Chelsey M. Jan 2022
We are actually local but wanted somewhere to stay with friends. There was 6 of us and plenty of room. This cabin has a beautiful beautiful view and very clean. The hot tub and pool table was a great bonus. They are really easy to work with and I would definitely recommend staying here. I would come back again!
Victoria S. Jan 2022
Cabin was very clean and had a great view. Close enough to get to Gatlinburg in about 10 minutes, but also far enough out in the woods that you get the mountain cabin experience. Would definitely recommend and stay again.
keith h. Jun 2021
Far enough out to be in the woods, close enough in to get to Gatlinburg or pigeon forge In under 10 minutes.
Katherine G. Jun 2021
It was a wonderful properly, very well maintained. Staying in with pool table, arcade and hot tub was super fun despite of many outdoor activities. We saw a bear outside the property which was super exciting for the entire family!
Malika M. May 2021
The cabin looked EXACTLY like the pictures. The beds were super soft and the scenery was nice as well as the jacuzzi. I recommend this cabin to all. A few bees did come out for a few hours but everything was perfect.
Carrie K. Apr 2021
Beautiful home! Had everything we needed for our long weekend trip. Beds were comfortable. Would definitely stay here again
Lonna W. Apr 2021
Love the view from the deck and picture window. Comfy beds and great gathering space.
Lori M. Apr 2021
This home was exactly as pictured. Lovely and great location. Very clean!
Tiffany L. Mar 2021
Cabin was great for three couples. Every room has its own bathrooms. The cabin was clean and bug free, the beds were comfortable and the couch looked brand new. I would suggest an all wheel drive vehicle to get to the cabin. There are a few blind turns and pretty steep hills to get to it but the views are worth it! Top deck was a little scary to walk on but we still enjoyed it. The water was cut off when we arrived for whatever reason but luckily we went under the cabin and were able to figure out how to turn it back on.
Michele D. Feb 2021
The cabin is very roomy and even though we had bad weather we had plenty to do with the cabins game table, pool table and hot tub!!
Johnny M. Oct 2020
The home is very nice but was not clean and not maintained . Cob webs on light fixtures and a urine line in the master bath toilet and one upstairs bath. The upstairs tubs looked dirty as well. I cleaned them before I would let my family use the them. The view on the other hand is breathtaking!!! The decks are in need of repair, and the picnic table needs replaced. I don’t think I’ll be staying in this cabin again.
Manager response:
Thank you for sharing your experience, Johnny! We are glad to hear you enjoyed the breathtaking views this home offers. We apologize for the cleanliness and maintenance issues in the home upon your arrival. We have worked closely with our local staff to address these concerns thoroughly and to ensure that our future cleanings live up to the Vacasa standard. We have passed your feedback to our local manager and homeowner to check the deck and picnic table and work on any needed repairs. We hope for a chance to impress you in the future!
Charlenna C. Sep 2020
The cabin itself was clean. The tissue holder fell apart when I first touched it. The couch was filthy. It had heavy dirt spots on it. The mattress was really hard.
Mehak G. Sep 2020
Beds were very uncomfortable, needs new pillows and new towels.
Manager response:
Thank you for staying with us! We are happy to hear you enjoyed your home. We are sorry to hear that the bed was not well-suited to your sleeping preference. Thank you for sharing your feedback and bringing some items to our attention that may need some TLC. I have forwarded your feedback to the local staff so they can work to improve the house for future guests. Please know that our guest services team is available 24 hours a day to assist should any concerns arise during your visit. We hope you choose to stay with us again!
Douglas M. Aug 2020
Beautiful place
Charles H. Jul 2020
This cabin is located in between Gatlinburg and Pigeon forge. You can be in either town within 10 minutes. Nice views from the back decks looking out over the hills. Twice a day while we were there we seen a female bear walk down the road right in front of the front porch. Everything worked great from the satellite dish to the wifi and from the pool table to the microwave oven. With 7 adults staying we never ran out if hot water. However there is an issue with woodbees but never seen any. Just seen the damage left behind. Only reason we didn't give a 5 star is because we felt they could had done a better job with cleaning. Its not nasty just dusty here the linens had a vinegar smell.and there and small bits of trash around the house outside.
Manager response:
Charles, we appreciate the feedback. We apologize if the cleanliness of the home left something to be desired, and we will follow-up with our housekeeping team to see that future cleans are completed to our standards. We are glad that you enjoyed the rest of your stay and hope you'll visit again soon.
MARCEL H. Jul 2020
Me and my family really enjoyed our stay
Molly M. Jul 2020
Three bedrooms and three bathrooms (one in each room). Perfect for our group. Lots of bees burrowing into the balconies and porches outside, but other than that, we had fun cooking in the kitchen, playing pool and sitting around the table. Views out of the back are great. The front is more of a parking lot/street for the other cabins in the little community.
Shaunte J. Jun 2020
Loved our stay at this cabin, it was even more beautiful in person. Definitely don’t try to drive up there at night. We couldn’t find a broom and the dishes could’ve been a little cleaner and more paper towels. Other than those things we had a great stay.
Jennifer G. Jun 2020
I tried for the entire 5 days to reach out to Vacasa to address this issue but since no one would answer the phone or call me back from the multiple emails, I was not able to address the problem before the review.
Therefore, the review is 1 star due to the issues and extremely poor customer service. I have never left a low review for any property I have stayed at with AirBnB, VRBO or private rental companies. This review is blunt but filled with facts and I have lots of photos to back up my statements.

Also, there was a sign on the cabin and fridge saying it was managed locally by Sugar Maple. So tried that # so we could get the issues resolved but that “local” numberwas routed to the main Vacasa line where no one picks up. There was no way to contact a person about this unit. I tried to call 30+ times over 5 days and stayed on hold over 40 minutes one time.

CONS:
I had read a review about insects but assumed it would have been fixed before we arrived. The evening we arrived we found black centipedes (I’m assuming that is what they were) crawling all over the floors, walls and ceilings. We killed them as we saw them. They were everywhere - bathrooms, bedrooms, kitchen, living room.
Also, the outside of the house is being destroyed by bees and possibly woodpeckers. The furniture had significant long gashes in it from this damage as well as the walls and roof. This created lots of sawdust all over everything in addition to bees all around you if you tried to sit outside.
The very last day I found a business card of an exterminator inside the cabin so I’m assuming Vacasa contacted him but no one contacted me. If the cabin was sprayed it did not work because there were still lots of centipedes that evening and the next morning. I tried to call his # on the card and it told me it was disconnected. Not sure why the # didn’t work but I was not able to contact
him either.

We went to use the hot tub and it had lots of centipedes in the water as well as a LOT of lint stuck to the filter on the bottom side of the hot tub. We paid a fee for this to be cleaned and we were not able to use it.

Extremely poor customer service. Could not contact anyone about issues. I tried emailing Vacasa, calling multiple phone #s - even the “local” ones, went to the app to try to contact and also tried to text back after they ask me to review.

PROS:
-The location. Close to Pigeon Forge and Gatlinburg
-Cabin layout was nice.
-View was good.
-Saw a bear walking in front of the cabin the last morning

Overall I would not stay here again because of the large amount of insect problems. It was disgusting to be surrounded by centipedes on the floors, walls and ceilings. Also you can not really use the porch like you want due to the bees, damage, and dirt and the hot tub wasn’t clean.

If I had been able to talk to someone right away to address the issues it would probably have been a much nicer stay.

This was my first time booking through Vacasa and their customer service has by far been non-existent.
Home owners using them for rental management need to think hard about it if they want people to have a good experience.
Manager response:
Hi, Jennifer! Thank you for your review. We apologize that your experience in our home was not the vacation for which you had planned, which we strive to provide our guests. Carpenter bees and other insects and wildlife are common in the mountains. We do our best to prevent them and address them and make repairs where needed. We encourage guests to contact our 24 hour Guest Service line to alert us with any issues so we can rectify the situation. We hope you will allow us the opportunity to provide you with a truly exceptional vacation experience in the future.
Nathan L. Jun 2020
The view off the back porch is wonderful. Nature at its finest. The wood bees are hard at work back there, so if you're not into nature this might not be for you, but if you are you'll have more fun here than on the strip shopping.
Pamela W. Jun 2020
It was a great home! But we did not realize some of the roads we had to drive to get there! It was relaxing once we got up the mountains though! Unfortunately house was not very clean and there were black ants, small caterpillars, and possibly termites! Please leave bug spray for future renters!
Manager response:
Hi, Pamela! We apologize the home was not as clean as it should have been for you; we have followed-up with housekeeping. Monthly pest control is scheduled for the home as well. Thank you for staying with us!
Shannon D. May 2020
Our stay was only 1 night.

Pros:
- Very nice cabin
- Gorgeous view of mountains
- Back porch for first and second floors
- Clean

Cons:
- Woodpecker is destroying wood on house to get to bee larva. Woke me up at 7 AM. Lots of bees drilling holes in front porch and back porch.
- I asked when booking online for a late checkin; no response. Called and asked for noon instead of 10AM and they said no but we could pay another $524 for 1 more night since it wasn’t booked. Ah, no, we just wanted 2 hours due to driving in and getting there late. They blamed it on COVID cleaning, but in reality, I don’t think 2 hours would have made a difference.
Manager response:
Hi Shannon, thank you so much for your feedback. We are so happy to hear that you enjoyed the cabin! We apologize for the noise from the woodpecker. As for late check-out, we are currently unable to offer extended check-out times due to COVID-19. We are required by the CDC to complete a thorough deep clean of the home plus additional sanitization. The new cleaning process takes hours to complete, especially due to the size of this home. We apologize for any inconvenience this may have caused. Thank you so much for being flexible during this time. We hope to have the opportunity to host you again in the future!
Teia M. Mar 2020
Cabin was all we expected plus more. Great location to everything. We will be coming back for another getaway.
brandy b. Jan 2020
I loved this home!!! The home was very clean, we had everything we needed in the home. It was a home away from home. I love the fact that every couple had their own king master room which includes a bathroom in each room!! ( 3 bedroom ) I will most definitely book this home again!!!
Helen M. Oct 2019
Cabin was everything we expected it to be. We had a problem with entry after a return we called and someone was there in less than 30 min. It only needed new batteries Simple fix.
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
Asim J. Sep 2019
The booking and checkin process was very smooth - the constant communication were well received and kept us informed.
Danielle J. Jul 2019
The cabin was spacious, clean, and had beautiful views
Kelli K. May 2019
The cabin was clean and everything I expected
Amy And Jerry F. Apr 2019
Very pretty cabin with nice view
Denise A. Jan 2019
The only problem we had was that the hot tub quit functioning....
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
Suzanne H. Oct 2018
Awesome views, great cabin, loved the pool table & old time video game thing. Cabin was very clean, great decor - perfect
Kathryn M. Aug 2018
The view was amazing
Brenda M. Jul 2018
We had a great stay. Cabin we awesome
Erica N. Jul 2018
The cabin was nice, when we got there it had a leak. We called maintenance and it was immediately addressed. However there remained a horrible sewer like smell coming from that bathroom the entire time. Other than that we enjoyed the cabin overall. We were not at all thrilled with the dangerous road to get to it. That would be the one reason I wouldn't return.
Manager response:
We're very sorry for the inconvenience during your stay. This issue occurred under a previous management company. Our local teams are working with that company to learn from feedback and fix any issues. We just started managing this unit and would love for you to try staying with Vacasa in the future to experience our world class service.
David O. Mar 2018
Clean, everything worked as expected.