USA Gulf Coast Florida Anna Maria Listing #20628

Spring Haven - Anna Maria, FL

Take a Virtual Tour
20 reviews
Max. occupancy: 6 3 Queen Bed 3 bedrooms 2 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Elevated beach cottage with heated private pool, short walk from the beach

This lovely island home, newly built, is a perfect place to spend your family vacation. Its spacious layout is complemented with island decor and modern amenities, from brand new appliances in the kitchen to large, flatscreen tv's. When not enjoying the comfortable interior take a trip out onto one of the home's many balconies. Enjoy the sunrises and sunsets from the various viewpoints offered, or relax out on the deck that overlooks the private oasis of the pool.

What's nearby:
Nestled in the heart of Anna Maria City you'll find some of the islands best attractions a short distance away. The famous Pine Ave is only a three-minute walk away. There you'll find great local restaurants for dining, as well as local boutiques for shopping. The beach is also within walking distance. Anna Maria's beaches are only a four-minute walk away, so sugar-white sands and turquoise waters are well within your reach. Take a trip to the famous Bean Point, just a short trip of five minutes to see what all the buzz is about.

Things to know:
Free WiFi
Full Kitchen
Beach is just a short walk away

A damage waiver, covering up to $2,000 of accidental damage to the property or its contents, is included in the cost of your reservation.

*Pool heat is included and maintained at 80°F. Additional pool heat to 85°F is available upon request for $22 per day plus tax. A 24 hour notice is required. Heat may not be available if temperatures drop below 65 degrees.

Parking Notes: Driveway parking for two vehicles, parking for an additional vehicle in the garage. GDO on top of the light switch in the garage.

1 day notification is required in order to heat the pool. An additional pool heat fee of USD22 per day must be paid prior to check-in. Guests can contact Vacasa after booking to purchase pool heat for the home.

City/town permit number: VR18-000154

You must be 25 years or older to rent this property.

AMENITIES

Features

Iron

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Beach access

Media

Internet

TV

Cable

Wireless router

On-site activities

Pool : Private

Heated pool

Outdoor

Gas grill : Private

Balcony

Patio

Beach towels

Deck

Theme

Snowbird-friendly

20 reviews

Joseph K. Jan 2022
This home was the perfect getaway for our trip to Anna Maria. Close to all the shops, restaurants, and beaches. The photos and description were exactly how the home was- a relaxing atmosphere with fun Florida decor. The furniture in the house is comfortable and inviting, great open spaces to visit with family or friends. I wouldn’t hesitate to book this home again!
Jaime M. Jan 2022
The house was absolutely amazing and it truly was in the perfect location. Just a few blocks to the beach and a short walk to many of the shops and restaurants in AMI. Our only complaint was the master bed as it was not comfortable and almost felt broken.
Jennifer M. Nov 2021
Loved the high end decor and finishings, front balcony and back balcony, beautiful kitchen, bathrooms, and bedrooms, and location.
Brittney K. Oct 2021
Beautiful home with excellent location.
Kathleen C. Apr 2021
We loved our stay at Spring Haven. Your home and pool are beautiful and the location was perfect!! Thank you
Dede H. Mar 2021
The house was absolutely beautiful and the location was perfect. We appreciated the pool toys and things for the beach. There were a few drawbacks. The grill was kind of cheap. The grates were too close to the heat deflectors so it started on fire easily. We completely charred one meal! Also, the utensils in the kitchen were more limited than in other places we've rented. Everything ended up being fine, but our experience with Vacasa was much less personal han other places we've rented from on VRBO. The best way to describe it was very "corporate." It was hard to hear back when we had questions. We wanted to heat the pool but weren't able to because we didn't reach out before we arrived.
Previously, we have had personal contact throughout the trip. This time we would call and have recording options to choose from. The recording did say Vacasa was in the process of hiring many more people to get back to the customer service their customers were used to. Our timing may have been bad after the pandemic and we were there during spring break, which is a very busy time.
Manager response:
Thank you for your review, Dede. We are happy to hear that you had an overall good stay. We sincerely apologize for the issues you had with the grill. We will make sure that our local manager is aware of this. We are so sorry to hear that you had a hard time getting ahold of us. Our customer service team is available 24/7 via phone call, text, and email. We apologize for any inconvenience caused by the long wait times over the phone. We are currently receiving an influx of calls due to the spring break season and COVID-19. Thus, leading to longer wait times over the phone. Thank you for understanding. We hope to have the opportunity to impress you in the future!
Dara F. Dec 2020
This home was immaculate and tastefully decorated. It was well stocked with everything we needed in the kitchen and had pool towels and beach toys on hand! The furniture felt fresh and clean. Everything felt brand new.

The location can’t be beat! Located on a quiet street and only a short walk to the bay and the gulf. Lots of nearby restaurants to walk to for any meal you want to grab.

Fantastic patio that’s covered so even on a rainy day you can entertain outside. Hugs garage for storing bikes or any other gear you bring.

Pool is heated and clean.

The property is listed as no pets but we suspect the owner owns a dog so if you have severe allergies you may way to look elsewhere. If you don’t have severe allergies then look no further! We could have stayed in Anna Maria in this house forever.
Travis L. Sep 2020
When we arrived the list of things that were nonfunctional was outrageous.

Coffee maker didn’t work
Pool was dirty
Pool cleaning equipment was thrown around the pool
Tv in the living room was cracked
Ice maker in the fridge was not working
Sand in the beds meaning the sheets were not changed
Gas grill non functional glad we spent that $800 on grilled meets for our trip

Ultimately we just left this place sucked this company is even worse. I called my bank because this listing is beyond false advertising its fraud.
Manager response:
Hi, Travis! Thank you for taking the time to tell us about your stay. The coffee maker has been repaired, the pool is cleaned by a pool company, the ice maker is working when turned on, and the grill has been replaced. We are working on replacing the cracked TV. We do hope to be able to impress you in the future!
Rudolph R. Aug 2020
My family and I stood here for 5 nights and it was such a beautiful vacation home. There were 6 of us including my 8 month old daughter and it was just perfect for all of us.The pool was always the perfect temperature and the house is about a 5 minute walk to the beach or to a couple of shops and restaurants. We enjoyed it very much and would book again.
Amanda E. Aug 2020
Loved the house I would stay again!
Ashley T. Jul 2020
This place was perfect! Clean, spacious, great outdoor areas, and walking distance to everything! We will definitely be back!
Sophia M. Jul 2020
Beautiful home and a great location. Was very sad to leave and will be back soon!
Brandt E. Mar 2020
This was such a great place for a family vacation, close to shops and restaurants and basically brand new. Just a perfect spot.
Jennifer K. Dec 2019
Great location, close to the bay, a little bit further walk to the beach, brand new, nice and clean, comfortable beds. Needs a few more forks, chairs at the dining table don't fit the table, taller chairs would be ideal, a tv under the house would be great, a few more places to hang things in the second bath since we had four people sharing one bath. Loved all of the porches, and would be ideal if there was more than one chair on the front porch, didn't know if it was ok to move other chairs out there or not. Would definitely stay again! Have been to AMI before and stayed in the same area, lots of shops and a few restaurants, but all the shops are closed up right at 5, so forget shopping after a day at the beach. Had to leave the island to shop several times and the Publix on the island is very tiny!
Manager response:
Hello Jennifer, Thank you for leaving a review. We have sent the suggestion regarding the forks, dining room chairs, tv, outdoor seating, and additional places to hang items in the second bathroom to our local management staff to address with the owner. We apologize for any inconvenience this may have caused during your stay. We do hope you will allow us to host you again in the future.
Brian M. Nov 2019
The house was very spacious and everything we needed for our stay. We were quick to adjust to the child alarms on the door and it wasn’t an issue. The house was set to 78 degrees when we arrived. It took a while to get the temperature down to a more comfortable setting. I would suggest that someone turn down the temperature earlier in the day so that when the next guest arrives, the house will already be at a comfortable setting.

Overall, we thoroughly enjoyed our stay on Anna Maria Island and are already planning our next visit.
Laura D. Oct 2019
The house was beautiful and clean. Our family of 5 thoroughly enjoyed the pool and appreciate the alarm. I didn't have to worry about one of the kids getting out to the pool by themselves. The location was great, walking distance to Pine St. We would love to stay here again!
Patricia D. Sep 2019
This house was beautiful and clean. It has everything you need. Our family loved it! We will be definitely coming back next year.
Stephanie S. Aug 2019
Location was perfect. The size was bigger than I expected. The pool was great. It only took about 5 times to get use to the alarms on the doors leading to the pool. I’m glad they were there as we have a 2 year old that could’ve easily slipped away. No complaints whatsoever.
Jose H. Jul 2019
BEAUTIFUL HOME!
Only thing? The alarm was pretty frustuating! But, other then that? Wow! Definitely booking next year!