USA Texas Texas Gulf Coast Galveston Listing #18082

Tales of the Sea - Galveston, TX

15 reviews
Max occupancy: 12 (10 adults) 4 Double Bed, 2 Twin Bed, 1 Futon 4 bedrooms 2 bathrooms 2 dog max  (25 lb weight limit) 
2516 Avenue Q 1/2, Galveston, TX 77550

Gulf view home w/ pool & deck - 2 dogs OK, 1 block to the beach/Pleasure Pier!

The best of Galveston is right outside your door at this charming, colorful home! This dog-friendly retreat features warming gas fireplaces, a private, above ground swimming pool, a front porch and back deck, and a prime view of the Gulf of Mexico, all located mere steps from the beach and the Seawall!

What's nearby:

This home sits just one block from Galveston's famous Seawall and Historic Pleasure Pier. You'll be right across the street from the tennis court, basketball court, splash pad, and dog park at Menard Park, and just a few feet from leisurely bike rides and walks along the Seawall. The beautiful Victorian-era architecture of the Strand Historic District is also just one mile north.

Things to know:

Free WiFi

Full kitchen with a dishwasher

Two 25-lbs. dogs are welcome for a nightly fee

AMENITIES

Activities

Playground

Basketball court : Shared

Tennis court : Shared

Features

Fireplace

Gas fireplace

Washer/dryer : Private

Partial AC

Pool : Private

Space heater

Kitchen

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Media

Internet

Cable

TV

Outdoor

Gas grill : Private

Balcony

Deck

Enclosed yard

Patio

Scenic

Water view

Gulf view

15 reviews

Lisa C. Aug 2019
The amenities of the house were horrific! The oven was broken, and the A/C in the kitchen was dripping on our food. The drains in the showers were clogged and did not drain the hairs of whomever had previously stayed nor the sand from when we visited the beach. With several guests, showering proved to be an issue with the drains, since it took about 10-15 minutes for the water to drain and the water started to rise as soon as it was turned on. We had to bathe in stocked up water , because the water did not drain while the shower was running. The rugs of the house were dirty and old. When we arrived, the kids wanted to go to the pool, but were disappointed due to the feathers, leaves, and dead insects that riddled the pool, which was not filled up all the way. We called Customer Service and the woman (Cat) stated a ticket would be opened for the pool to be cleaned, the oven to be fixed, and the TV to be fixed (which was fixed later by a family member.) She also stated they would send pool cleaners on the night of our arrival. We eventually had to clean it ourselves. The grass was not mowed, and there were pieces of gum stuck between the planks of the deck. Old pants were left in the front yard by a bush. On the night before our departure, two men without uniform showed up in the backyard (without our knowledge) and scared us. They claimed to be pool cleaners and said they lived two houses down. I asked them why it took them so long to come and clean the pool if they only lived two houses down. They proceeded to fill the pool with hose water (as it was not filled up all the way before.) On the second floor deck, one chair was broken and several were unstable (which could have resulted in the injury of our elderly family members.) Furthermore, there were stains on the bed sheets and shower curtain. The only thing enjoyable about the trip was the presence of my family. We will never be staying here again and will not recommend to anyone.
Manager response:
We are sorry to see you did not enjoy your stay, Lisa. We checked the oven and found it operational and did not experience any issues with the air conditioner when we inspected it. The grass is mowed regularly, the shower liners have been replaced, and our property manager will be looking into your other concerns. Thank you!
Terri L. Aug 2019
Older house, lots of room and close to everything! Nice pool and lots of towels, soap and shampoo in case you forget some!
Stephanie M. Jul 2019
It was very nice house, plenty of room for everyone and the kids and teens loved the pool. The location was perfect a very short walk to the pleasure pier and the beach. I would definitely come back for another visit with my family.
Shawn P. Jul 2019
Great Location, Lots of room, Well Stocked Kitchen, Good Parking, Pool was nice to jump in after a day at the beach, Loved the Upstairs Porch. Great house for a big group.
Sherri L. Jul 2019
The kids loved it
LUCY R. Jun 2019
Very well-stocked kitchen, 4 comfy bedrooms, and 2 nice living rooms--perfect for the gathering we had, plus right by the beach and other activities including Pleasure Pier
Dandi B. Jun 2019
This was a perfect location--we could walk across the street to the Seawall, and Pleasure Pier was right there! We were able to walk to pretty much anything we did.
The house is fully stocked with plenty of towels, linens, dishes, pots & pans, utensils, grill...everything you would need.
The pool was an added bonus, and they had someone come by to clean it early mornings so it was always ready to enjoy!
I highly recommend this home for large parties. We took four teenagers and there was plenty of room for everyone!
I will seek to rent this home again the next time I go to Galveston.
James D. May 2019
We enjoyed our stay.
Lisa S. May 2019
The whole family enjoyed themselves.
Paula D. Apr 2019
Everything was fenomenal!
Susan Z. Mar 2019
The house is wonderful! It is early Galveston Victorian! Wood floors, huge rooms upstairs and downstairs, clean and comfortable! The 4 bedrooms upstairs are very large with lots of beds! Lots of room in the family room, living room, dining room & kitchen! The kitchen has everything you need! The dining room table is large! There is a beautiful, clear pool in the back yard and a nice large yard. Beautiful view of the gulf! Pleasure pier is across the street. We definitely recommend this house! It is wonderful!
Zac C. Nov 2018
Great location for teenagers to explore Galveston.
KRISTEN M. Oct 2018
We only stayed the weekend but the location was the best! It is within a 3 minute walk (if not less) to Pleasure Pier, Fish Tales, and the beach and about a 5 minute walk to shops and other restaurants and bars. Basically we parked our cars there on Friday and they didn't moved until we left on Sunday.
It had plenty of room for us and I loved the layout of the rooms.
Michael M. Aug 2018
While I loved EVERYTHING about this place, here are some of my favorites. The bedrooms were spacious and bright. The bathrooms were clean and fully stocked with everything from towels to toilet paper to all hair care products. I loved the kitchen, which had everything I needed to make us feel at home. The swimming pool was icing on the cake! We had so much fun!! I DEFINITELY want rent this place again!!😊 Mrs. M