USA Alabama Alabama Gulf Coast Gulf Shores Listing #66244

Royal Palms 1303 - Gulf Shores, AL

Take a Virtual Tour
36 reviews
Max. occupancy: 6 1 King Bed, 2 Twin Bed, 1 Sofa Bed 1 bedroom 2 bathrooms No pets 
Address provided after booking

Worry-free booking

Enjoy peace of mind with simple cancellation and optional travel insurance. Learn more >

Expert cleaning

Pro housekeepers clean thoroughly and provide fresh linens before every stay.

Local support

Count on 24/7 guest care and local teams everywhere we operate.

Self-service

Smart locks or lockboxes at many homes offer smooth, contactless check-in.

Gulf-front condo with pool, hot tub, sauna, washer/dryer, cable & central AC

Watch the dolphins jump and the tides roll in from your home away from home. Vacation bliss awaits at this Gulf-front condo. With beach access via a private boardwalk and community amenities like an outdoor pool, hot tub, and sauna, there’s no shortage of entertainment when you stay at Royal Palms. This condo is also near lots of local attractions and activities including the Alabama Gulf Coast Zoo, Gulf State Park Pier, an amusement park, golfing, and dining.

Start your day off right with coffee on the balcony where you can enjoy the fresh air and spectacular water views. After a full day of exploring the area attractions, lounging by the pool, and relaxing your muscles in the sauna, come home to gather on the sofa and enjoy the cable TV as a group. When the group gets hungry, take advantage of the well-equipped kitchen to whip up anything from poolside snacks to full feasts. Eat meals or play games together at the dining table. Rest up in the tranquil bedrooms and get ready for another day of vacation adventure ahead.

COMMUNITY AMENITIES

THINGS TO KNOW

You must be 25 years or older to rent this property.

AMENITIES

Common areas

Gym/fitness room

Features

Washer/dryer : Private

Heating & cooling

Central AC

Partial AC

Kitchen & dining

Dishwasher

Fridge

Microwave

Stove

Location

Waterfront

Beach access

Gulf-front

Media

Internet

TV

Cable

DVD player

Blu-Ray player

On-site activities

Hot tub : Shared

Pool : Shared

Indoor pool

Sauna : Shared

Outdoor

Balcony

Parking & access

Elevator

Paid parking only

Theme

Snowbird-friendly

36 reviews

Joseph S. Oct 2022
The condo was well stocked, with comfortable accommodations.
Netherton L. Aug 2022
We had a wonderful time and the condo was really great.
O. K. Aug 2022
n/a
Joshuah P. Jul 2022
..
Jody K. Jun 2022
n/a
Kristen H. Jun 2022
I was not happy with my stay. My daughter was hurt by the shower dower falling off and almost breaking her foot luckily it didn't shatter all over her. Also the sink garbage disposal was burned up and we didn't know so we were stuck with nasty food water in the sink that smelled like mildew and sewage. When we ran the dishwasher all the food and water would rise in the sink. The ladder to the top bunk was broken with rusty nails exposed we had to use a stool to get up on top. I thought it was clean till I looked under my bed and seen food and drink bottles all under the bed from the previous stay. Also the front eye on the stove is shorting out. No one has contacted me and I sent 2 emails. Even with a pic of the sink stopped up. No reply at all. I will not stay there again and I do not recommend it to anyone else.
Manager response:
Kristen, we are disheartened to hear that you were disappointed with your stay and apologize for the issues you encountered. Additionally, we are sorry for the incident with your daughter and appreciate you bringing this to our attention so our staff could complete an incident report and inspect the shower for safety. We always want our guests to have amazing vacation experiences and we regret that this was not the case for you. We hope the compensation you received helped alleviate some of your frustration and that you will give us another chance to better impress you in the future.
AMY F. May 2022
This was a great place to stay. It is nice and clean on the inside and the view from the balcony is beautiful.
PAULA T. May 2022
We had a great time. The home is nice.
Ben H. May 2022
This home is nice. We had a great time.
Garrett N. Apr 2022
.
Janie B. Apr 2022
We had a great time in this nice home. We didnt have any issues. Very clean and looks great
Mandy M. Apr 2022
..
Nick B. Apr 2022
.
Shelli M. Mar 2022
we had a great time and the place is beautiful
Michael B. Mar 2022
Everything was good for us. Would rent again
Teri G. Oct 2021
This condo was not my pick. It needs some updating and the best thing anyone could do is get a new larger bed. However the view and beach are great
Manager response:
Thank you so much for taking the time to share your valuable feedback with us, Teri. We passed your comments along to our local manager to review and we appreciate guest’s preferences as a means to continually improve. We look forward to hosting your next stay!
. May 2021
The view is great and it is a wonderful location. Being next to the park gives much more room on the beach. This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. Mar 2021
Perfect location and beautiful views from out patio. This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. Mar 2021
The Royal Palms is a good place to stay in Gulf Shores because it’s right on the beach and close to everything, I love that it’s on the very end of the strip of condos because it doesn’t seem as crowded and you’re not in the middle of all the noise. It’s clean and nice, I’ve stayed here before with a friend and our room was unstylish and dated... BUT this time I stayed the room was so stylish and fresh which was a pleasant surprise! I enjoyed our stay. I will say that I tried to message about check in and never got a response, but if you read the description of check in you will see that you have to go to their office downtown to get your key code and check in! I would stay here again! This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. May 2020
We stayed in this exact unit 5 years ago, and it did not disappoint. We really like the location of the Royal Palms because it is right next to the park- not sandwiched between other high-rises. Because it is at the end of the strip, the beach is not as crowded, and the road is not as crowded. The condo is nicely decorated and everything seemed to work. This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. Feb 2020
Kitchen is too small- too few cupboards-sorry, you can`t help this This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. Nov 2019
Beautiful condo. Fantastic views. Quiet and relaxing. This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. Jun 2019
The location was perfect. The beach was not overcrowded, and we never had to wait very long for the elevators. This review was submitted while the home was managed by a different property management company.
. May 2019
Location is great! This review was submitted while the home was managed by a different property management company.